top of page

AKTIES
in de publieke ruimte

Aan het einde van mijn tienerjaren ging ik vergeefs op zoek naar een
eigen woning in mijn stad. De schrijnende woningnood leek vooral een probleem te zijn voor mensen zonder dikke portemonnee; wie veel geld had, vond wél een plek. Dat onrecht riep sterke emoties bij me op.

 

Met mijn achtergrond in de graffiticultuur en een grafische opleiding besloot ik die gevoelens om te zetten in akties: ik begon met het maken van interventies in de openbare ruimte. De stedelijke veranderingen zijn duidelijk af te lezen aan het straatbeeld en juist de publieke ruimte biedt de ideale context om via kunst de dialoog aan te gaan.

 

Mijn eerste, eenvoudige uiting was de tekst ‘HUIZEN VOOR DE RIJKEN?’, gespoten op nieuwbouwwoningen in Amsterdam-Noord (november 2018). Al snel volgden meer interventies, in uiteenlopende vormen, materialen en technieken. Hieronder een selectie van het werk dat ik de afgelopen jaren op straat realiseerde.

GRAFISCHE UITINGEN

Interventies in de publieke ruimte (sinds 2020)

Ontstaan vanuit de wooncrisis: alternatieve versies van de veelvuldig in het straatbeeld verschenen verkeers- en bouwplaatsborden. Relevante regels voor nieuwe situaties.

DRUIPENDKLEUR

Serie gekleurde latex druipers (sinds 2018)

Door het duurder worden van de stad is er steeds minder plaats voor kunstenaars, kunstprojecten, paradijsvogels en vrijplaatsen. Dit project is een letterlijke visualisatie van de kleur die [...]

LATEXTEN

Serie muurschilderingen op baksteen (sinds 2019)

Terug naar een effectief middel uit de jaren ’70 en ‘80: witte latex en een blokkwast. Boodschap boven esthetiek.

DE SNUIFAS

Autonoom sculptuur (2018-19)

Reactie op het financiële centrum De Zuidas als katalysator van criminaliteit. Cokegerei, midden op het plein voor Station Zuid: pinpas, lijn en snuifbuis.

VERDWENEN KLEUREN

Visualisatie van treurige contrast tussen het kleurrijke verleden en nette heden (2017-22)

De visualisatie van het treurige contrast tussen het kleurrijke verleden en het nette heden. 

DEAR EXPAT

Vergeefse campagne gericht op expats (2023)

Een vanzelfsprekend vergeefse campagne om expats door middel van het leren van Nederlands meer onderdeel te laten worden van de samenleving.

bottom of page